HKB komt op stoom met een compleet nieuwe huisstijl en website.

HKB Boiler Solutions uit Venlo is een van Europa’s grootste fabrikanten van ketels en boiler-installaties. Gestart als een (h)echt familiebedrijf, doorgegroeid tot een multinational van formaat. Vanwege een zogenaamde ‘management buy-out’ bij aandeelhouder Viesmann, kwam HKB onlangs terug in handen van de familie Teunissen. Het voelde als een nieuw begin en een logisch moment om het uiterlijk en de communicatiemiddelen van HKB een facelift te geven. Samen doorliepen Appart en HKB een intensief rebranding traject met een indrukwekkend resultaat.

icon

We Think

High-tech industrie verdient een modern jasje.

HKB bouwt ‘next generation’ ketels. Als een van de weinigen in Europa voldoet HKB aan de allerhoogste kwaliteitsnormen en heeft daarmee een enorme potentie. Om koploper in de markt te worden en te kunnen blijven, is het belangrijk om goed voor de dag te komen, zowel online als offline, met een moderne en professionele uitstraling. In een uitgebreide DNA-sessie gingen we samen met HKB opzoek naar de kern van het bedrijf: “Wie zijn we? Waar staan we voor? Wat willen we bereiken?”. Op basis van deze sessie gaven we advies over de middelen die zouden kunnen ondersteunen bij het verwezenlijken van die ambitie. HKB was overtuigd en koos voor een complete rebranding.

icon

We Create

Een logo met betekenis.

In de design-fase legden we HKB een aantal verschillende voorstellen voor. Eén van de ideeën was een remake van het oorspronkelijke logo uit de jaren 90: een knipoog naar het verleden en naar de recente veranderingen in de bedrijfsstructuur. Uiteindelijk koos HKB echter voor vernieuwing. In al zijn eenvoud, staat het nieuwe logo symbool voor de producten die HKB groot heeft gemaakt. Als je langer naar het logo kijkt, zie je inderdaad de gelijkenissen: de ronde boiler vorm, het stookvlammetje en de grijze kleur van waterdamp. Zo kreeg HKB een betekenisvol en herkenbaar logo dat de basis vormde voor de overige middelen.

icon

We Build

Een compleet middelenpakket voor een ijzersterk merk.

De nieuwe website vormde het uitgangspunt van de transformatie. Het nieuwe paradepaardje beschikt ook over een CMS, waarmee HKB heel eenvoudig zelf aanpassingen aan de website kan doorvoeren in alle vier de talen. Naast de website verzorgden we ook de overige broodnodige middelen om de markt mee te bestoken. We verzorgden de vormgeving van onder andere de social media kanalen, een mailing, briefpapier, folders en visitekaartjes, waarmee HKB een vliegende start kan maken met de nieuwe huisstijl. Na het succesvolle rebranding traject bezit HKB een sterk en herkenbaar merk, waar ze de komende jaren zeker de vruchten van zullen plukken.

Klantreview.

Appart ondersteunt ons al jaren op het vlak van marketing en communicatie. Tijdens het traject leer je elkaar kennen en weet je wat je van elkaar kunt verwachten. We zijn ontzettend tevreden met deze samenwerking en trots op de manier waarop we ons online kunnen presenteren. De jonge crew en hun inleving en toewijding in het project zorgen voor prachtige eindresultaten. Paul en crew, bedankt! Keep up the good work!

- Geert Teunissen jr. Purchaser

Contact us.

Wat kunnen wij voor jou betekenen? Maak kennis met onze experts. Laat je verrassen en meevoeren in onze wereld.

Neem contact op