Het belang van fotografie voor jouw marketing

Wist je dat we visuele informatie 60 keer sneller opnemen dan tekst? Bij het overbrengen van een boodschap is beeld dus enorm belangrijk. Dit betekent dat je je website en andere middelen wilt vullen met sterke content. Fotografie is hierbij één van de belangrijkste onderdelen. De prachtige blauwe lucht en heerlijke temperaturen van de afgelopen dagen zijn voor het maken van foto’s perfect. Gelukkig begint de zomer net en is er nog genoeg tijd om hier gebruik van te maken!

Date

21-06-2018

Categorie

Designstudios
Auteur
Imke Nijbelen
Senior Graphic Designer

Stockfoto’s, lekker makkelijk!

Omdat veel bedrijven niet veel tijd en geld willen investeren in het maken van sterke beelden, gebruiken ze stockfoto’s; dit zijn professionele afbeeldingen die vaak gratis of tegen een kleine vergoeding online zijn te vinden. “Makkelijk, goedkoop, prima dus!” zou je denken… Echter onderscheid je je hierdoor totaal niet van je concurrentie. Het is dan ook niet zo moeilijk om stockfoto’s te herkennen; extreem blije mensen, met stralend witte tanden en vooral in een hele statische pose. Dit maakt stockfoto’s vooral heel nep. Hiernaast zijn ze door het veelvuldige gebruik cliché geworden, die zakelijke foto waar mensen elkaar een hand geven kennen we nu wel.

Straal authenticiteit uit

Om je doelgroep en potentiële werknemers écht aan te trekken wil je authenticiteit uitstralen. Hoe je dat doet? Je raadt het al… Door gebruik te maken van je eigen foto’s! Goede fotografie brengt je bedrijf tot leven en zorgt ervoor dat je een connectie krijgt met je klanten. Authentieke beelden stralen persoonlijkheid uit. Dit maak je bedrijf geloofwaardig en wekt vertrouwen. En juist dít kan de doorslag geven tot het maken van een conversie.

Fotografie en personal branding

Aansluitend bij de authenticiteit van je bedrijf, is je personal branding. Je wil laten zien wie je bent, waarvoor je staat, wat je kwaliteiten en specialiteiten zijn en vooral wat jou onderscheid van jouw concurrenten. Om jouw verhaal te versterken, wil je gebruik maken van beeldmateriaal om ook visueel jouw boodschap over te brengen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de volgende zaken:

  • Fotografie van je diensten en producten

  • Fotografie van je collega’s en medewerkers

  • Fotografie van je locatie en werkplekken

  • Fotografie van voorbeeld projecten

  • Fotografie van evenementen

Bij het maken van beelden moet je een duidelijk idee hebben over wát je nou precies wil uitstralen. Wil je zakelijk overkomen? Of juist totaal niet? Je wilt dat jouw kernwaarden uit jouw foto’s springen. Het is verstandig om een professionele fotograaf in te schakelen die verstand heeft van beeldtaal en weet hoe hij een bedrijf optimaal op de foto kan zetten. Zo ben je verzekerd van een goede kwaliteit.

Content marketing

Als je een beetje interesse hebt in marketing, zal het begrip ‘content marketing’ je vast bekend voorkomen. Content marketing richt zich op het creëren en distribueren van waardevolle, relevante en consistente content. Content is alles; tekst, audio en beeld. Je website is dus gevuld met content, net als bijvoorbeeld je social media kanalen. Content marketing is bepalend voor de punten die eerder werden aangestipt; je authenticiteit en personal branding. Waar vroeger meer budget ging naar de traditionele media, wordt het budget voor content marketing steeds groter. Het zal je wellicht niet verassen, maar het grootste deel van dit budget wordt besteed aan het maken van visuele content.

Dit is niet zonder reden, want 90% van de informatie die wij dagelijks verwerken ís namelijk visueel. Hiernaast krijgen artikelen met afbeeldingen 94% meer weergaven dan artikelen zonder afbeeldingen en reageert 40% van de mensen beter op visuele informatie dan alleen tekst. Ja, het is dus tijd om je visuele content een upgrade te geven!

Maak optimaal gebruik van het mooie weer en schakel vandaag nog een professional in om foto’s te maken voor jouw bedrijf. Wees één van de bedrijven die boven de rest uitsteekt en écht authentiek is. Wij zijn expert in marketing én fotografie, waardoor wij beschikken over alle kennis om jouw bedrijf optimaal op beeld te zetten. Aarzel niet en neem contact met ons op over de mogelijkheden.

Auteur
Imke Nijbelen
Senior Graphic Designer

Our superhero

Binnen het designteam is Imke is onze ervaren rots in de branding. Dankzij haar jarenlange ervaring als grafisch vormgever beschikt ze over een bulk aan kennis en creativiteit. Bezig zijn met ontwerpen voelt voor Imke niet als werk, ze wordt gedreven door haar passie om dagelijks mooie designs te creëren voor merken. Met een kritisch doch rechtvaardig oog bewaakt ze de kwaliteit van onze visuele output en streeft ze naar het best mogelijke eindresultaat: een hele blije klant. Imke is de rust zelve en wordt gekenmerkt door haar nuchterheid. Ze gaat er graag op uit met haar gezin of met vrienden en houdt van reizen, weekendjes weg en uitgebreid tafelen - ze is dan ook met trots een Limburgse bourgondiër die geen ‘nee’ zegt tegen heerlijk eten en een goed gerijpte wijn. En dat is typisch Imke: met minder dan het beste neemt zij geen genoegen!