Wist je dat we visuele informatie 60 keer sneller opnemen dan tekst? Bij het overbrengen van een boodschap is beeld dus enorm belangrijk. Dit betekent dat je je website en andere middelen wilt vullen met sterke content. Fotografie is hierbij één van de belangrijkste onderdelen. De prachtige blauwe lucht en heerlijke temperaturen van de afgelopen dagen zijn voor het maken van foto’s perfect. Gelukkig begint de zomer net en is er nog genoeg tijd om hier gebruik van te maken!
Date
Categorie
Omdat veel bedrijven niet veel tijd en geld willen investeren in het maken van sterke beelden, gebruiken ze stockfoto’s; dit zijn professionele afbeeldingen die vaak gratis of tegen een kleine vergoeding online zijn te vinden. “Makkelijk, goedkoop, prima dus!” zou je denken… Echter onderscheid je je hierdoor totaal niet van je concurrentie. Het is dan ook niet zo moeilijk om stockfoto’s te herkennen; extreem blije mensen, met stralend witte tanden en vooral in een hele statische pose. Dit maakt stockfoto’s vooral heel nep. Hiernaast zijn ze door het veelvuldige gebruik cliché geworden, die zakelijke foto waar mensen elkaar een hand geven kennen we nu wel.
Om je doelgroep en potentiële werknemers écht aan te trekken wil je authenticiteit uitstralen. Hoe je dat doet? Je raadt het al… Door gebruik te maken van je eigen foto’s! Goede fotografie brengt je bedrijf tot leven en zorgt ervoor dat je een connectie krijgt met je klanten. Authentieke beelden stralen persoonlijkheid uit. Dit maak je bedrijf geloofwaardig en wekt vertrouwen. En juist dít kan de doorslag geven tot het maken van een conversie.
Aansluitend bij de authenticiteit van je bedrijf, is je personal branding. Je wil laten zien wie je bent, waarvoor je staat, wat je kwaliteiten en specialiteiten zijn en vooral wat jou onderscheid van jouw concurrenten. Om jouw verhaal te versterken, wil je gebruik maken van beeldmateriaal om ook visueel jouw boodschap over te brengen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de volgende zaken:
Fotografie van je diensten en producten
Fotografie van je collega’s en medewerkers
Fotografie van je locatie en werkplekken
Fotografie van voorbeeld projecten
Fotografie van evenementen
Bij het maken van beelden moet je een duidelijk idee hebben over wát je nou precies wil uitstralen. Wil je zakelijk overkomen? Of juist totaal niet? Je wilt dat jouw kernwaarden uit jouw foto’s springen. Het is verstandig om een professionele fotograaf in te schakelen die verstand heeft van beeldtaal en weet hoe hij een bedrijf optimaal op de foto kan zetten. Zo ben je verzekerd van een goede kwaliteit.
Als je een beetje interesse hebt in marketing, zal het begrip ‘content marketing’ je vast bekend voorkomen. Content marketing richt zich op het creëren en distribueren van waardevolle, relevante en consistente content. Content is alles; tekst, audio en beeld. Je website is dus gevuld met content, net als bijvoorbeeld je social media kanalen. Content marketing is bepalend voor de punten die eerder werden aangestipt; je authenticiteit en personal branding. Waar vroeger meer budget ging naar de traditionele media, wordt het budget voor content marketing steeds groter. Het zal je wellicht niet verassen, maar het grootste deel van dit budget wordt besteed aan het maken van visuele content.
Dit is niet zonder reden, want 90% van de informatie die wij dagelijks verwerken ís namelijk visueel. Hiernaast krijgen artikelen met afbeeldingen 94% meer weergaven dan artikelen zonder afbeeldingen en reageert 40% van de mensen beter op visuele informatie dan alleen tekst. Ja, het is dus tijd om je visuele content een upgrade te geven!
Maak optimaal gebruik van het mooie weer en schakel vandaag nog een professional in om foto’s te maken voor jouw bedrijf. Wees één van de bedrijven die boven de rest uitsteekt en écht authentiek is. Wij zijn expert in marketing én fotografie, waardoor wij beschikken over alle kennis om jouw bedrijf optimaal op beeld te zetten. Aarzel niet en neem contact met ons op over de mogelijkheden.