On the blog

Ondernemers staan zo nu en dan voor een flinke uitdaging of een nieuwe kans. Om dit aan te gaan is soms lef nodig, maar vooral inzicht. Hoe vlieg ik dit het beste aan? Vaak kun je op die momenten extra kennis en ervaring gebruiken, zodat je vanuit dit punt weer verder door kunt pakken.

08 september 2022

3 min. leestijd

Deze kennis en ervaring vinden wij elke eerste maandag van de maand via het NCD hier in Limburg. Het is een gepassioneerde groep directeuren en commissarissen die graag de discussie met elkaar aangaan over tal van topics. Kennisdeling staat centraal op het programma en de spreker/trainer neemt hier ruim de tijd voor. Vervolgens voeren wij open discussies over wat er speelt in het bedrijf, binnen of buiten het getrainde onderwerp.

Afgelopen sessie stond het onderwerp Hostmanship in het middelpunt met als hoofdvraag: Hoe zorg je ervoor dat iemand, (lees: je gast, je cliënt, je (nieuwe) medewerker) zich welkom voelt? Welke keuzes kun je maken om dit te verbeteren of hoe kun je ervoor zorgen dat dit door de organisatie gedragen wordt. Carlijn Simons van Hostmanship heeft genoeg nieuwe inzichten en praktische voorbeelden gegeven. 

Nadat wij de diepte zijn ingegaan, sluiten wij altijd af met een heerlijk diner. Ook dit is een belangrijk onderdeel van het NCD. Er werden mooie gerechten bereid door onze vrienden van Outdoor Cooking Lovers. Het diner vond plaats op onze parkeerplaats bij het hoofdkantoor, waar er live cooking plaatsvond waarbij het vlees, de vis en de groenten vers werd gegrild.

Aan tafel praten wij verder over de topics en hierbij is het essentieel dat de besproken onderwerpen ook binnenskamers blijven. Hierdoor is het ons gelukt om een ontspannen maar ook discrete sfeer te creëren waarbij vaker ook de pijnpunten in een organisatie op tafel komen. Op deze manier helpen we elkaar niet alleen verder met actuele uitdagingen maar leren we elkaar ook op andere fronten kennen. Zeer waardevol dus.

Aan tafel praten wij verder over de topics en hierbij is het essentieel dat de besproken onderwerpen ook binnenskamers blijven. Hierdoor is het ons gelukt om een ontspannen maar ook discrete sfeer te creëren waarbij vaker ook de pijnpunten in een organisatie op tafel komen. Op deze manier helpen we elkaar niet alleen verder met actuele uitdagingen maar leren we elkaar ook op andere fronten kennen. Zeer waardevol dus.

Kortom, deze bijeenkomsten helpen niet alleen met het bespreken van vraagstukken binnen een organisatie maar leggen ook een focus op de persoonlijke ontwikkeling van de deelnemers. Leiderschap is natuurlijk niet makkelijk en zal altijd voor moeilijke situaties zorgen. In deze vertrouwelijke omgeving worden ook dilemma’s besproken vanuit het perspectief van een medemens i.p.v. alleen als leidinggevende. Het continu reflecteren op je morele kompas en hoe je omgaat met persoonlijke situaties zijn ook cruciale eigenschappen voor een goede directeur of manager.

Bedankt Carlijn Simons voor de training en Christoph Hartmann voor de outdoor cooking sessie! Spreekt dit je aan en wil je zelf een keer zo een evenement meemaken? Neem dan contact op met paul@appart.nl.

Get in touch

Tijd voor een nieuwe start?

Bij Appart staan we klaar om jouw verhaal te vertalen naar een visueel sterke, strategisch doordachte identiteit. Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek wat we voor jou kunnen betekenen.

Maak een afspraak