BC Broekhin Roermond is een middelbare school met een rijke geschiedenis. Dit jaar viert zij haar 50-jarig jubileum en dat voelt als het uitgelezen moment om eens kritisch te kijken naar de uitstraling van de online communicatiemiddelen. In de afgelopen halve eeuw is er op BC Broekhin namelijk een hoop veranderd en bij een nieuwe visie hoort een nieuw gezicht.
Om BC Broekhin in een modern jasje te steken, hebben we door middel van een DNA-sessie eerst gekeken naar wat de kernwaarden van de school nu precies zijn. Een aantal van onze medewerkers zijn oud-leerlingen van BC Broekhin, waardoor zij hun eigen ervaring met de school hebben. Maar een nog belangrijkere rol was weggelegd voor onze medewerkers die de school juist niet kennen. Daardoor ontstond er een geweldige mix van mensen die vanuit verschillende oogpunten naar deze case kijken.
Bij BC Broekhin staat aandacht voor de leerlingen centraal. Middels de DNA-sessie konden we die kracht omtoveren tot een passende look-and-feel in de design en vormgeving. Ook hebben we een strategische sessie uitgevoerd, waarin het toekomstbeeld van de school en de onderwijsvisie an sich is vastgesteld. Ook dit hebben wij meegenomen in de nieuwe stijl en communicatiestrategie van BC Broekhin.
De complete look van BC Broekhin is moderner geworden. Door te spelen met kleuren, springen de uitingen van BC Broekhin nu in het oog en is er een opvallende stijl ontstaan waarmee de school zich onderscheidt van andere scholen in de regio. BC Broekhin is van oudsher al een jonge en creatieve school waarbij maar weinig onmogelijk is. Of het nu gaat om kennis, talentontwikkeling buiten school of zelfs het ontdekken van de wereld. Uit de strategische- en DNA-sessie rolde ook een nieuwe slogan dat daar buitengewoon goed op aansluit: ‘Durf te dromen’.
De persoonlijke touch komt goed naar voren door de opvallende fotografie waarop de leerlingen bezig zijn met hun toekomst. Daarbij worden de zij op een subtiele manier afgebeeld als helden, om het avontuurlijke, jonge en creatieve van de school te accentueren. Het logo met de abstracte personen die afgebeeld zijn als sterren, is ook teruggekomen in de visuele stijl. De leerlingen zijn namelijk de sterren van BC Broekhin.
Ook in het onderwijs is COVID-19 duidelijk voelbaar (geweest). Door de maatregelen kon er afgelopen jaar geen fysieke open dag plaatsvinden. In zeer korte tijd hebben wij een alternatief bedacht en ontwikkeld, samen met BC Broekhin. Binnen enkele weken werd er een volledig digitaal platform opgezet met tal van mogelijkheden. Met een interactieve plattegrond konden bezoekers de school digitaal ervaren. Je kon als het ware door de school heen lopen en per ruimte zien wat er op een schooldag gebeurt. Om de beleving zo echt mogelijk te laten voelen, kon je digitaal vragen stellen aan de leerlingen en docenten. Ook werd het platform gevuld met video’s die de school laten zien en toekomstige leerlingen meenemen achter de schermen. Dit alles onder het thema “Beleef Broekhin”, want je moet de school toch echt zelf beleven om als toekomstig middelbaar scholier de juiste keuze te kunnen maken.
Appart is erg flexibel in de communicatie. Ze zijn goed bereikbaar en houden het laagdrempelig. We hoeven nooit lang op een reactie te wachten en worden altijd goed op de hoogte gehouden over het proces. Dat is echt heel fijn. Het team van Appart geeft ons écht het gevoel dat ze committed zijn en ze altijd voor ons klaar staan.
Directie Broekhin