3 vestigingen

4 uitgebrachte magazines

1 huisstijl

Jouw geluk begint bijSTOX en een beetje bij Appart!

In de rijke historie van bijSTOX heeft een ding altijd in het middelpunt gestaan: liefde en passie voor groen, huis en dier. Met drie tuincentra in Limburg, twee eigen kwekerijen, een logistiek centrum in groen én een webshop kunnen we wel stellen dat deze grote speler van wanten weet met groen. En die kennis en passie brengt bijSTOX met veel plezier over! Als groenspecialist willen zij héél Limburg groener maken door iedereen te helpen om van hun huis een thuis te maken. En dat is een mooi streven waar Appart maar al te graag aan meebouwt! 

Client:

bijSTOX

Services:

Designstudios
Strategy
Marketing

Website:

www.bijstox.nl

De persoonlijkheid van bijSTOX

Als je een groot assortiment hebt, kan het lastig zijn om toch één rode draad te spannen door je communicatie. Om die reden was een gezamenlijke DNA-sessie het logische startschot van deze vruchtbare samenwerking. In deze sessie is het doel om woorden te geven aan het al doorschemerende karakter van het bedrijf en de merkidentiteit te bepalen, zodat daar verder alle uitingen op kunnen worden afgestemd. 

Het bouwen en creëren van een nieuwe groene wereld is waar bijSTOX in gelooft. De persoonlijkheden die het beste aansloten bij die kernwaarden zijn de ‘caregiver’, de ‘everyman’ en de ‘creator’. Daarbij zijn de laagdrempeligheid, het eerlijke advies en het overbrengen van kennis en passie de belangrijkste touchpoints. Daarom is onze Designstudio aan de slag gegaan met een vernieuwde branding die vertrouwd voelt, maar toch verrast!

Over alles is nagedacht!

De creatieve bovenkamers van onze Design-helden bedachten een nieuwe huisstijl waarin veel diverse kleuren, dynamiek en daardoor ook speelsheid de hoofdrol spelen. Zo komt ook de fun over die bijSTOX belangrijk vindt. Aan het groene kleurenpalet werden wat aardetinten toegevoegd die zorgen voor een organische, natuurlijke look en feel. Verder bevat het kleurenpalet nu ook voldoende kleuren om op de seizoenen af te stellen. In de illustraties is er niet alleen aandacht voor de planten, maar ook voor mooie bloemen en knollen. Dat verwijst niet alleen naar het gehele groenassortiment, maar ook naar een stukje historie van waar bijSTOX vandaan komt: de pluktuin, kweken en creëren!

De steutel tot succes...

In de huidige markt is online zichtbaarheid steeds belangrijker geworden, zo ook voor bijSTOX. Daarom heeft Appart de socialmediakanalen onder handen genomen en templates ontwikkeld die terugkomen bij iedere post. Ook goten we de nieuwsbrief in een vast format zodat er ieder seizoen relevante informatie verstuurd kan worden met de daarbijbehorende interessante aanbiedingen. Dezelfde look en feel hebben we doorgetrokken in ook de offline marketingmiddelen in de vorm van flyers, magazines, prijskaartjes en winkelbekleding waaronder POS materiaal. Die consistentie zorgt voor herkenbaarheid. En herkenbaarheid van je merk heeft een groot effect op het on(der)bewuste brein; je nestelt je immers met al je uitingen in het onderbewuste van je publiek. Yes, please! 

Bij bijSTOX spelen niet alleen de seizoenen een rol, ook zijn er enkele inhaakmomenten uit de retail-branche waar je met marketinguitingen goed op in kunt spelen. Deze hebben we in kaart gebracht. Een mooi voorbeeld daarvan is de Oktober Woonmaand, die we gecombineerd hebben met Halloween tot de bijSTOX Hallo Woonweken.

Wanneer we aan de slag gaan met campagnes, komen alle onderdelen van deze samenwerking samen. Een pakkende, vrolijke boodschap die past bij de persoonlijkheid van bijSTOX én de doelgroep aanspreekt wordt met een mooi likje verf en een vleugje Appart-magie gelanceerd over de online en offline kanalen. Succes gegarandeerd!

The heroes on the case.

Icoon Designstudios

Paul Cremers

Creative Director
Lees hier meer
Paul Cremers
Icoon Designstudios

Eva Schoren

Art Director
Lees hier meer
Eva Schoren
Icoon Back-office

Carmen Klein

Projectmanager
Lees hier meer
Carmen Klein
Icoon Designstudios

Lieke van Engelenhoven

Graphic Designer
Lees hier meer
Lieke van Engelenhoven