Een nieuw uiterlijk als verbindende schakel.

Voor bedrijven kan het vaak lastig zijn om hun doelgroep te definiëren en te bereiken. Voor middelbare scholen zou dit makkelijker moeten zijn, hun doelgroep bestaat immers enkel uit leerlingen van groep 8. Maar dat maakt het niet makkelijker om de doelgroep te bereiken. Potentiële leerlingen moeten namelijk op een andere manier benaderd worden dan enkele jaren geleden, terwijl scholen juist vasthouden aan de vaste communicatieformule.

Client:

BC Broekhin

Services:

IT

Website:

https://www.broekhin.nl

Communicatie die bij de tijd is.

BC Broekhin in Roermond was daarop geen uitzondering. De communicatie bestond vaak uit lange teksten die heel zakelijk waren geschreven en er zat geen uniformiteit in de uitingen. Op BC Broekhin is het onderwijs de afgelopen jaren sterk gemoderniseerd, echter liep hun communicatie nog achter. Zij wilden een ander geluid laten horen om toekomstige middelbare scholieren écht te bereiken en te raken met het verhaal van de school. Daarom werd onze hulp ingeschakeld en hebben wij hen voorzien van een compleet nieuwe stijl. De scholengemeenschap moest voorzien worden van een professionele en moderne stijl die niet alleen de jongeren en ouders, maar ook medewerkers aanspreekt. Voor BC Broekhin is Employer Branding namelijk een belangrijke tool om goede docenten aan de school te binden.

Een stijl die mensen raakt.

Wij hebben de visuele stijl van de school veel dichter bij het moderne BC Broekhin gebracht. Hierin hebben wij de achterhaalde conventies in het onderwijs gebroken. Dit hebben wij gedaan door strakke, kleurrijke vormen te introduceren, waar wij subtiele details van het logo in hebben verwerkt, gecombineerd met strakke visuals die uitleggen waar de school voor staat. Met dit design wordt een echte connectie tussen de school en mensen gelegd. Deze stijl hebben wij voor het eerst geïntroduceerd in het nieuwe schoolplan, waarmee het personeel voor het eerst in aanraking kwam met het nieuwe BC Broekhin en zo een goed gevoel kreeg bij de toekomst van de school. Daarna hebben wij deze nieuwe stijl uitgerold in andere uitingen, zodat het nieuwe BC Broekhin een feit werd.

Een schoolvoorbeeld van communicatie.

BC Broekhin werd door ons voorzien van een totaalconcept. Een persoonlijke benadering was daarin belangrijk, waardoor wij een postercampagne zijn gestart met leerlingen van de school. Hierop vertellen leerlingen wat zij later graag willen worden. Deze posters werden niet alleen buiten de school verspreid, ook in de gangen van de school zijn deze posters terug te vinden om BC Broekhin een moderner karakter te geven. Voor de open dag hebben wij alle informatie gebundeld in een folder, waar wij middels infographics de belangrijkste speerpunten van de school hebben toegelicht. Deze infographics hebben wij terug laten komen in de plattegrond van de schoolgebouwen, infoboekjes en zelfs koffiebekers. De kernwaarden spelen een belangrijke rol in de manier van onderwijs op BC Broekhin, daarom hebben wij (toekomstige) leerlingen bewust gemaakt van deze kernwaarden, zodat zij de juiste schoolkeuze kunnen maken.

{% if video %}
{% else %}
{% if turn_off_height %} {% assets:afbeelding %} {% /assets:afbeelding %} {% else %}
{% endif %}
{% endif %}

The heroes on the case.

Icoon Designstudios

Imke Nijbelen

Senior Graphic Designer
Lees hier meer
Imke Nijbelen
Icoon Designstudios

Paul Cremers

Creative Director
Lees hier meer
Paul Cremers
Icoon Marketing

Boy Janissen

UI/UX Controller
Lees hier meer
Boy Janissen