3 Landen
12 Verschilende sites
1 CMS
OTTO Work Force is sinds de oprichting in 2000 uitgegroeid tot marktleider in internationale arbeidsbemiddeling. Dagelijks zijn er door de inzet, bemiddeling en betrokkenheid van OTTO Work Force maar liefst 27.000 internationale medewerkers aan het werk in de productie- en voedingsindustrie, retail en logistiek. Het is een florerend en inspirerend bedrijf dat zich bovendien sterk maatschappelijk betrokken toont. Toen OTTO Work Force ons benaderde voor het design en de front- en backend ontwikkeling van een nieuwe corporate website, ging de superforce in onze Appart-aderen dan ook spontaan op volle kracht stromen.
De website moest tegelijk met de nieuwe HR site live gaan. Aan ons projectmanagement dus de opdracht om alle fases in het project in goede banen te leiden en alle deadlines te halen. Gelukkig draait onze structuurhero Guus daar zijn hand niet voor om. De corporate web-omgeving van OTTO Work Force bestaat uit drie divisies: een Nederlandse, een Duitse en een Poolse. In totaal zijn er dan ook 12 taal koppelingen gelegd. De sites moesten uiteraard aan alle veiligheids- en AVG-eisen voldoen, maar ook aan het CMS werden eisen gesteld. Zo is het nu mogelijk om alleen via een Two-Factor Authentication toegang te krijgen.
De drie divisies moesten vanuit één CMS aangestuurd kunnen worden, dus losse domeinen of omslachtige routes om aanpassingen te kunnen doen waren een no-go.Het marketingmanagement van OTTO Work Force wilde zicht hebben op alle rollen en beheerders die in de verschillende omgevingen actief zouden zijn, omdat de drie divisies ook elk hun eigen aanpassingen moesten kunnen maken. Onze IT-afdeling bouwde een functionerend prototype om OTTO Work Force te laten zien dat we aan alle eisen en wensen konden voldoen en niet veel later zijn we aan de slag gegaan met de definitieve bouw en het ontwerp van de websites.
Onze designers stonden te popelen om de frisse, herkenbare huisstijl voor OTTO Work Force door te voeren in de vernieuwde site. Het basislogo van OTTO Work Force bleef behouden. De nieuwe digitale omgeving moest vooral rust en uniformiteit uitstralen. Natuurlijk moest de corporate identity van het bedrijf sterk zichtbaar zijn en er moest ruimte zijn om het maatschappelijke karakter van OTTO Work Force uit te kunnen dragen. Een overzichtelijke media- en nieuwspagina (insights genoemd) was dus evident. Bovendien moesten de drie divisies hun eigen speerpunten en doelen kunnen ventileren.
Voor Nederland kunnen die anders zijn dan voor Polen of Duitsland. De Poolse pagina is dus geen vertaalde 1-op-1-kopie van de Nederlands of Duitse divisie. De website die Appart bouwde is zeer toekomstbestendig en biedt alle ruimte aan OTTO Work Force om eventuele subdoelen per divisie te kunnen communiceren. Ook is de website voorzien van de laatste nieuwe Google Analytics 4 omgeving. Hiermee is de corporate website toegankelijk gemaakt om de belangrijkste data, zelf goed uit te kunnen lezen.
Een organisatie als OTTO blijft in beweging (Lees: groei). Getallen (die vaak op sites staan) blijven hiermee ook in beweging. De vraag is dan ook vaak, is dit zo in te richten dat wij het maar één keer hoeven te wijzigen? Juist, wij denken ook mee om dit fundamenteel in te richten. Alle wisselende getallen kunnen vanaf nu op één plek worden gewijzigd. Op elke website, op elke plek wordt dit doorgevoerd nadat deze wijziging is opgeslagen. Uiteindelijk bespaart dit veel tijd en is ook direct minder foutgevoelig.
De ‘’Appart workforce’’ heeft getracht om het imago en de kracht van OTTO Work Force te vertalen in een fraai staaltje webdesign en -development. Wat ons betreft is die missie meer dan geslaagd. Bekijk het resultaat zelf op www.ottoworkforce.com.
Als je je ogen goed de kost hebt gegeven, zien we je daarna graag terug op www.appart.nl/cases Daar zijn immers nog veel meer boeiende Appart-cases te bewonderen. Wie weet staat jouw case er binnenkort ook tussen. We gaan graag met je om de tafel zitten om de mogelijkheden te bespreken.