+32% Website traffic
4 Video's
1 Webshop
Poels Wonen & Slapen mag inmiddels een begrip in Limburg worden genoemd als het over wonen, slapen en interieuradvies gaat. De woonwinkel in Horst (Noord-Limburg) bestaat al meer dan 50 jaar en is in die tijd uitgegroeid van een meubelzaak waarin halffabrikaten werden afgewerkt en verkocht tót de veelzijdige woonwinkel van formaat die we vandaag de dag kennen. Bij het imago van zo’n complete aanbieder in interieurinrichting hoort natuurlijk ook een compleet en goed onderbouwd marketingverhaal. En daar komt Appart in beeld.
Onze inspirerende journey met Poels Wonen & Slapen begon, zoals we dat eigenlijk altijd doen, met een DNA-sessie. Hierin worden de wensen van de klant besproken en bepalen onze designers, in samenspraak met de klant, welke koers het beste gevaren kan worden. Kernwaarden en merkidentiteit worden vastgesteld, waarbij ook de persoonlijkheid en het karakter van het bedrijf aan het licht komen.
Bij Poels Wonen & Slapen kwamen de ‘everyman’ en de ‘lover’ al vrij rap als persoonlijkheden uit de bus. De no-nonsense allemansvriend, die leeft volgens het principe ‘Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’, maar zeker ook de gepassioneerde persoonlijkheid die graag alle zintuigen prikkelt. Mensen moeten zich thuisvoelen: dankzij én bij Poels Wonen & Slapen. Vanuit dat beeld hebben onze Design-heldinnen Imke en Eva het merk een eigen gezicht gegeven.
Poels daagt ons uit!
Het merk Poels Wonen & Slapen staat natuurlijk al als een huis, dus wat marketingondersteuning betreft vonden er geen radicale wijzigingen plaats. Wat er wel moest gebeuren, was het ontwerpen en bouwen van een webshop. Doorgaans moet zo’n webshop handmatig gevuld en bijgehouden worden. Leuk en aardig, maar ook wel arbeidsintensief. Appart pakt de zaken graag efficiënt en voortvarend aan; we maakten het ontwerp en schreven de code voor de webshop. Die werd gekoppeld aan het Warehouse Management System van Logictrade. Daarin zijn alle artikelen, prijzen, productfoto’s én productconfiguraties uit het assortiment van Poels te vinden. De gegevens uit de database hebben we via een API-koppeling met de webshop verbonden. Die koppeling zorgt ervoor dat twee of meer softwareprogramma’s of systemen met elkaar kunnen communiceren. Bij Appart waren we ervan overtuigd dat we deze, toch wel complexe koppeling, functionerend konden krijgen. En dat bleek ook het geval: na de prototype-fase werd de webshop volledig doorgevoerd en ingericht. Daarmee ging een wereld van gebruiksgemak en mogelijkheden open voor Poels. Wat complexe API’s betreft laten we ons bij Appart graag uitdagen, dus kom maar op!
Een frisse, nieuwe huisstijl
Verder hebben we voor Poels Wonen & Slapen de nieuwe, frisse huisstijl ontwikkeld. Die moest natuurlijk geïmplementeerd worden op de webshop www.poels.nl, maar ook in alle andere uitingen moest de nieuwe look & feel van Poels Wonen & Slapen duidelijk herkenbaar zijn. En dus trokken onze Designers de lades met creatieve ideeën (in hun schitterend vormgegeven bovenkamers) helemaal open. Wat dat opleverde? Hou je vast: nieuwe templates voor socialmediaberichten, e-mailhandtekeningen, visitekaartjes, advertenties voor printmedia, een overzichtelijke plattegrond van de winkel én een stramien voor een folder. Fiejoew… Aangezien we op dreef waren, bouwden we ook nog een landingspagina voor het invullen van een serviceformulier en schreven onze teksttovenaars leuke teksten voor de Team-pagina van Poels. Tijdens de coronaperiode en de lockdown hebben we Poels ontzorgd en ondersteund bij diverse marketingcampagnes. Het was, zeker in die lastige periode, heel belangrijk voor Poels Wonen & Slapen om zichtbaar te blijven. We richtten een afsprakenplanner in de vorm van een reserveringssysteem in, zodat mensen de winkel veilig en georganiseerd konden bezoeken.
En zo kan Poels Wonen & Slapen, mede dankzij Appart, vanuit een nieuwe, frisse en vooral solide basis verder bouwen aan de toch al indrukwekkende bestaansgeschiedenis.
Om deze functionaliteit te gebruiken dient u de marketing cookies te accepteren.