SBJ gaat voor meer dan alleen een nieuw likje verf.

De levensloop van een bedrijf lijkt op die van een mens: een snelle groei treedt op tijdens de jeugd, maar wijsheid die komt met de jaren. Na verloop van tijd veranderen visies, missies en kernwaarden, maar ook de markt staat niet stil. Soms ontstaat er dan langzaam en ongemerkt een mismatch tussen de actuele bedrijfsidentiteit en de uitstraling naar de buitenwereld toe. Precies om die reden heeft Service Bureau Jansen uit Eindhoven ervoor gekozen om het roer om te gooien en samen met Appart een rebranding traject te starten.

icon

We Think

Het bedrijfs-DNA als basis van de nieuwe huisstijl.

Een goede branding begint bij een doordachte strategie en een goede inventarisatie van het bedrijfs-DNA. Vandaar dat we in het beginstadium veel gesprekken op strategisch niveau hebben gevoerd met de directie van SBJ. We gingen op zoek naar de ‘why’, een concrete missie en visie en een overzicht van de kernwaarden. Een uitgebreide analyse en een strategisch plan vormden de output van deze sessies. Dit stevige fundament maakte het voor onze vormgevers een stuk makkelijker om een huisstijl te creëren die past als een warme jas.

icon

We Create

Een strakke en moderne uitstraling voor SBJ.

Op basis van het bedrijfs-DNA zijn onze creatievelingen aan de slag gegaan. Daarbij hebben ze het geschreven woord omgezet naar een visueel stijl landschap. In het geval van SBJ deden we verschillende voorstellen met diverse combinaties van kleur, vorm en lettertypen. De voorkeur viel uiteindelijk op het ronde rode logo: duidelijk, eenvoudig, maar toch trendy en met een high-tech uitstraling. Aan het logo werden vervolgens verschillende accenten toegevoegd, om zo een herkenbare, onderscheidende en eenduidige huisstijl te creëren.

icon

We Build

Een knallende lancering met alle toeters en bellen.

Na het vaststellen van de visuele identiteit volgt de vertaling naar alle marketingmiddelen. In het geval van SBJ hebben we werkelijk alle bestaande uitingen onder handen genomen. De visitekaartjes en briefpapier, maar ook het logo op het pand en met name de website kregen een make-over. Daarmee kreeg Service Bureau Jansen een consistente, professionele en eigentijdse uitstraling, die met name de grotere bedrijven uit hun doelgroep aanspreekt. Afgelopen juli werd het nieuwe uiterlijk succesvol gelanceerd via een mailing naar alle relaties en een uitgebreide campagne op social media. SBJ ontving louter positieve reacties en met de nieuwe look kan het bedrijf er weer jaren tegenaan.

Klantreview.

SBJ werkt nu al enkele jaren samen met Appart. Onze samenwerking is destijds gestart op basis van een eerste creatief klantvraagstuk. Het leverde een mooi eerste resultaat op! Toen al werd een goede basis gelegd voor een enthousiaste en succesvolle samenwerking op het gebied van Marketing Automation, communicatie, en e-commerce, onder de naam SPACE32. Appart heeft vervolgens ook de gehele rebranding van SBJ gerealiseerd, waarbij ze zich helemaal ingeleefd hebben in de services en visie van ons familiebedrijf. Dit heeft geleid tot een prachtig, future-proof eindresultaat waar we trots op zijn. We ervaren Appart dan ook als een jong, innovatief en gedreven team vol passie en commitment. Ze leven zich goed in vraagstukken en projecten, komen afspraken perfect na en denken en werken 'beyond borders', mét een visie. Bedankt Team!

- Bart Jansen Algemeen directeur

Contact us.

Wat kunnen wij voor jou betekenen? Maak kennis met onze experts. Laat je verrassen en meevoeren in onze wereld.

Neem contact op