SPARX: De Porsche onder de websites.

Xavier Maassen uit Maastricht is een bekende autocoureur die voor TeamPGZ uitkomt in de Porsche Carrera Cup Benelux. De ene dag draagt Xavier zijn racetenue en stapt hij in de racewagen, de andere dag verschijnt hij in maatpak op een event. Je zou het misschien niet verwachten, maar autosport en ondernemen gaan hand in hand. Om de zakelijke kant van het racen en zijn automotive events beter te belichten, ontwikkelden we samen met Xavier een nieuwe website die het makkelijker maakt om zijn zakelijke netwerk onder de aandacht te brengen en verder uit te breiden.

Client:

SPARX

Services:

Designstudios
IT

Website:

https://sparx.one

Racing meets business.

Autosport is een dure hobby. Om tot het beste resultaat te komen en mee te dingen voor de prijzen is goed niet goed genoeg. Élk detail moet kloppen om tot een optimale prestatie te komen. Om dat mogelijk te maken is sponsoring voor Xavier een belangrijke bron van inkomsten. Naast zijn bestaan als racecoureur heeft hij daarom Sparx opgericht: een zakelijk netwerk voor mensen die de autosport een warm hart toe dragen. Leden van de Business Club worden dan ook regelmatig uitgenodigd om deel te nemen aan indrukwekkende evenementen waarbij snelheid, kennis of prestatie centraal staan.

Op de nieuwe website van Sparx moet de diversiteit en levendigheid van het zakelijke netwerk goed naar voren komen, zonder de daadwerkelijke raceprestaties te overschaduwen. Om die reden hebben we ervoor gekozen om de website op te delen in twee aparte segmenten: een (donker) deel over Sparx en een (licht) deel over de races en uitslagen. Eigenlijk bouwden we dus twee websites, met één centraal Contentmanagementsysteem (CMS).

Een website met oog voor snelheid en detail.

Een website ontwerpen over auto's en autosport is een jongensdroom die uitkomt. Er is immers voldoende jaloersmakend beeldmateriaal beschikbaar van moddervette auto’s, dat natuurlijk perfect tot zijn recht komt op een website zoals deze. In het ontwerp zijn enkele knipogen naar de racewereld verwerkt, zoals de bandensporen en de geblokte patronen naast de knoppen. De donkere uitstraling van de Sparx-website geeft daarnaast een wat exclusiever gevoel. Tot slot hebben we veel gebruik gemaakt van vrijgestelde beelden, die er nóg wat meer uit springen.

Een aantrekkelijke basis voor een groeiend netwerk.

De nieuwe website maakt de activiteiten van Sparx nog inzichtelijker en communiceert duidelijk de voordelen van een lidmaatschap bij de Business Club. Daarmee krijgt Sparx een meer aantrekkelijke, exclusieve uitstraling, waardoor het eenvoudiger wordt om nieuwe sponsoren te werven en alle succesvolle evenementen een waardig podium te geven. Tegelijkertijd kunnen geïnteresseerden ook nog altijd de persoonlijke prestaties van Xavier op de voet volgen op het race-gedeelte dat qua stijl naadloos bij de Sparx-website aansluit. Xavier is daarmee klaar voor de start van een gloednieuw seizoen.

Klantreview.

Samen met Appart hebben we een compleet nieuwe website gebouwd, waar we ons hele verhaal kunnen vertellen. Op strategisch vlak hebben we duidelijke keuzes samen gemaakt om Sparx echt als bedrijf neer te zetten naast autocoureur Xavier. Vooral in het ontwerp hebben ze meer nadruk gelegd op spannende wereld van de autosport. De site ademt auto’s en autosport. Dit zal dan ook moeten lijden tot meer conversie. Appart is sterk in het monitoren van de site en het bijsturen om de perfecte customer journey af te leggen als klant.

- Xavier Maassen

The heroes on this case.

Icoon Designstudios

Paul Cremers

Creative Director
Lees hier meer
Paul Cremers
Icoon Marketing

Boy Janissen

UI/UX Controller
Lees hier meer
Boy Janissen
Icoon IT

Bas Hendriks

Full Stack Developer
Lees hier meer
Bas Hendriks
Icoon IT

Olivia Arents

Frontend Developer
Lees hier meer
Olivia Arents