11 bouwstenen

1 samenwerkingsverband

Bouwen aan de toekomst van Supply Chain Valley Venlo

Supply Chain Valley Venlo is een samenwerkingsverband tussen bedrijfsleven, kennisinstellingen, overheden en omgeving: ook wel Qauttro Helix genoemd. Het is een Euregionaal initiatief dat bestemd is voor bedrijven in de maakindustrie, agrofood en logistiek in de regio Noord-Limburg en Kreis Viersen. 

De Supply Chain Valley wordt georganiseerd, gefinancierd en beheerd door het bedrijfsleven, is gesitueerd in Venlo en versterkt de regio als supply chain en logistieke hub voor Noord-Europa. Het is de supply chain die de sectoren logistiek, agrofood en maakindustrie in de regio met elkaar verbindt. Alle relevante organisaties op het gebied van supply chain management, logistiek en mobiliteit werken samen binnen de valley, met volop ruimte voor eigen activiteiten. Zo wordt er nauw samengewerkt  aan projecten op het gebied van duurzaamheid, arbeidsmarkt, energietransitie, digitalisering, innovatie, infrastructuur en mobiliteit. Door samenwerking staan ze sterker in denkvermogen en uitvoeringskracht.

De algemene leidende strategie is steeds dezelfde: ‘Samen kunnen we bepaalde thema's effectiever aanpakken dan alleen!’ Samenwerking is dus het motto en hiermee wordt voor alle aangesloten bedrijven waarde toegevoegd, kennis vergroot, de positie van alle stakeholders versterkt en de fysieke leefomgeving verbeterd. Aan Appart de uitdaging om dit samenwerkingsverband samen te brengen onder één identiteit. 

Client:

Supply Chain Valley

Services:

Designstudios
Marketing
Strategy

Website:

supplychainvalley.com

Een visuele identiteit voor samenwerking

Het logo is in samenwerking met Vida XL gecreëerd en vertegenwoordigt de essentie van Supply Chain Valley en dient als visuele identiteit voor het samenwerkingsverband. 

Het nieuwe woordmerk is doelgericht en effectief ontworpen, waardoor het gemakkelijk leesbaar is op verschillende media en in uiteenlopende formaten. Het woordmerk vertegenwoordigt de kern van het bedrijf: Supply Chain. Het fungeert als de verbindende schakel tussen logistiek en de maakindustrie.

De symbolische lijnen in het logo belichamen de essentiële verbinding tussen logistiek, agrofood en de maakindustrie. Deze vijf lijnen zijn geïnspireerd op de talloze connecties die de organisatie al heeft weten te realiseren en de toekomstige connecties die nog komen gaan. Het veelzijdige logo kan zowel met als zonder karakteristieke lijnelementen worden toegepast, waardoor het de flexibiliteit biedt om zich aan te passen aan verschillende visuele contexten.

Supply Chain Valley richt zich op diverse thema's: duurzaamheid, arbeidsmarkt, energietransitie, digitalisering, innovatie, infrastructuur en mobiliteit. De thema’s zijn onderverdeeld in 11 bouwstenen, waarbij superheldin Eva voor elke bouwsteen een moodboard heeft gecreëerd met een specifieke kleur en bijbehorende fotografie. Deze vormen de basis voor de complete corporate identity van Supply Chain Valley. De kleuren van de bouwstenen hebben verschillende betekenissen en zijn consistent doorgevoerd op de website. Bij Agro Food is gekozen voor de kleur bruin vanwege de connectie met grond en aarde en bij Duurzaamheid is voor groen gekozen voor het natuurlijke karakter van dit thema.

Optimaliseren van de gebruikservaring

Om de gebruikservaring van de website te optimaliseren zijn wireframes ontwikkeld. Door het toepassen van een logische volgorde en intuïtieve navigatie, hebben we ervoor gezorgd dat de website gemakkelijk te begrijpen en te gebruiken is voor de eindgebruiker. Nieuwe features hebben bijgedragen aan de herkenbaarheid en gebruiksvriendelijkheid. Zo is er een Linked-koppeling gemaakt en een onderverdeling van nieuws in verschillende onderwerpen met bijpassende kleuren die zijn gebaseerd op de bouwstenen.

Naadloze integratie van visuele elementen

Het webdesign van de website is volledig afgestemd op de huisstijl van Supply Chain Valley. De bouwstenen en kleuren zijn naadloos geïntegreerd in het ontwerp, waarbij we slides en slimme features hebben toegevoegd zoals een LinkedIn koppeling. Alles is op een logische manier ontworpen om het gebruiksgemak voor de eindgebruiker te optimaliseren. Zo is het nieuws onderverdeeld in diverse onderwerpen en kleuren. Wanneer je op een onderwerp klikt, wordt de kleur van de oorspronkelijke bouwsteen getoond, wat zorgt voor een herkenbare en consistente ervaring.

Daarnaast hebben we symbolen ontwikkeld en gebruikt om de samenwerking te benadrukken. We hebben niet alleen de hele website gebouwd, maar ook videocontent toegevoegd om het concept van Supply Chain Valley duidelijk over te brengen. De visie film legt uit wat Supply Chain Valley is en versterkt de boodschap van samenwerking en innovatie.

Versterking van de online aanwezigheid & realtime analyses

Om de online aanwezigheid van Supply Chain Valley te versterken, hebben we zeven LinkedIn templates uitgewerkt. Deze templates kunnen eenvoudig worden gebruikt om consistente en professionele berichten op LinkedIn te delen. 

Om de prestaties en statistieken van de marketinginspanningen te volgen, hebben we een Google Dashboard opgezet, Google Tag Manager ingesteld en GA4 geïmplementeerd. Supply Chain Valley was de eerste klant waarvoor we de overstap naar GA4 hebben gemaakt. Vanaf 1 juli verwerkt de voorganger van Google Analytics, Universal Analytics, geen nieuwe gegevens meer. Dit hebben wij begeleid met een implementatie genaamd GA4. Zo garanderen we continuïteit wat betreft het meetbaar maken en houden van de online website traffic. Hiermee kunnen de resultaten in realtime worden geanalyseerd, waardoor Supply Chain Valley waardevolle inzichten krijgt om de strategie voortdurend te optimaliseren.

Succesvolle positionering voor Supply Chain Valley

De uitgevoerde marketingmiddelen hebben geleid tot een effectieve positionering van Supply Chain Valley als een toonaangevend samenwerkingsverband in de provincie Limburg, Oost-Brabant en Duitsland, België. De website is een centrale bron van informatie geworden, met een intuïtieve navigatie en herkenbare visuele elementen. We zijn er trots op dat we hebben bijgedragen aan het vergroten van de zichtbaarheid, betrokkenheid en impact van Supply Chain Valley in de verschillende themagebieden! 

The heroes on the case.

Icoon Designstudios

Paul Cremers

Creative Director
Lees hier meer
Paul Cremers
Icoon Marketing

Boy Janissen

UI/UX Controller
Lees hier meer
Boy Janissen
Icoon Designstudios

Imke Nijbelen

Senior Graphic Designer
Lees hier meer
Imke Nijbelen
Icoon IT

Olivia Arents

Frontend Developer
Lees hier meer
Olivia Arents
Icoon Designstudios

Eva Schoren

Graphic Designer
Lees hier meer
Eva Schoren
Icoon IT

Jordy Arntz

Frontend Developer en Webdesigner
Lees hier meer
Jordy Arntz
Icoon IT

Bas Hendriks

Full Stack Developer
Lees hier meer
Bas Hendriks