+34% Winkelbezoekers
Met 20.000 vierkante meter aan wooninspiratie en 19 gespecialiseerde woonwinkels, is Woonboulevard Nijmegen dé plek waar jouw woondroom werkelijkheid wordt. Je vindt er alles voor elke hoek in je leefruimte! Maar hoe blijf je als fysieke woonboulevard opvallen in het digitale tijdperk, waarin je met één swipe van de ene naar de andere inspiratiebron springt? Het draait allemaal om een combinatie van ervaring en merkbeleving die net zo warm en uitnodigend moet zijn als de woonoplossingen van Woonboulevard Nijmegen zelf!
Bij Appart weten we dat maar al te goed, want dankzij onze implementatie van diverse campagnes en een consistente social media aanpak hebben we 34% meer winkelbezoekers gerealiseerd. Als fysieke winkel is dit natuurlijk hét hoofddoel en daar werken wij bij Appart graag aan mee.
Client:
Services:
Website:
Onze aanpak? Een strategische brainstorm sessie die de basis legde voor het hele jaar. In combinatie met de doelstellingen en de creatiefste ideeën, werden campagnethema’s gekozen en de basis voor pakkende storytelling ontwikkeld. De focus lag niet alleen op de producten, maar ook op de uitgebreide winkelervaring binnen het park zelf. Het eindresultaat? Een meerjarige campagnestrategie met de focus op seizoensgebonden behoeftes en trends in de woninginrichting.
Maar wat is de gedachte hierachter van onze superhelden? In de winter wil je als consument een lekker knus en warm huis creëren, terwijl je jezelf in de zomer heerlijk omringt met vrolijke en kleurrijke decoraties en accessoires in je tuin. Zo ontstond de basis en konden onze superhelden aan de slag met het uitwerken van de campagnes!
Onze superhelden trapten het einde van het jaar af met de Winter Woonderland campagne om een knus en warm thuis te creëren, gevolgd door een campagne tijdens Hemelvaartsdag om met deze vrije dag bezoekers naar het park te trekken. Een campagne in het voorjaar, gecombineerd met een dagje uit in Nijmegen, zorgde voor een echte lentesfeer. Gedurende de zomer stuntten we met kortingen met de Woonzinnige Zomerdeals. De koudere maanden sluiten we af met de Oktober Woonmaand waarbij alles in het teken staat van interieur. Zo coveren we alle consumentenbehoeften in ieder seizoen!
Om bezoekers nog meer aan te sporen om het park te bezoeken, hebben verschillende activiteiten plaatsgevonden rondom het 25 jarig bestaan van Woonboulevard Nijmegen. Het was een feest! Een Meet & Greet voor kinderen met kinderheld Bing en game legende Sonic, trok op deze manier ook de ouders en kinderen naar het park. Deze georganiseerde activiteiten vanuit Woonboulevard Nijmegen mochten dan ook zeker niet ontbreken tijdens de campagnes.
Maar niet alleen de campagnes zorgden voor extra bezoekers. De organische contentstrategie is de stille kracht die de aanwezigheid voedt. Zo vloeiden er vele organische content posts uit ieder campagnethema, waarbij iedere visual en ieder verhaal de merkidentiteit uitdraagt. De opvallende kleuren in de visuals vingen onmiddellijk de aandacht en nodigden uit tot een bezoek.
Door de ene meetbare campagne op te volgen met de volgende hebben we ervoor gezorgd dat Woonboulevard Nijmegen continu online vertegenwoordigd was, wat heeft geresulteerd in 34% meer winkelbezoekers!