Eén sprong in het diepe, één totaalconcept.

De iconische Fatimakerk in Reuver komt in 2015 leeg te staan. Het lot van leegstand en verloedering hing het monumentale pand boven het hoofd, maar al snel meldden drie initiatiefnemers onder de naam ‘Mundo Sportivo’ zich bij de gemeente. Ze hebben het doel om de oude kerk om te bouwen tot een trampolineparadijs: XBAZE faciliteert alles wat met springen te maken heeft, van trampolines en slacklines, tot jumptower en klimmuur. Appart ontwikkelde onder andere de huisstijl, bouwde de website en beheerde de Social Media-kanalen.

icon

We Think

Een innovatief idee op een traditionele locatie.

Appart werd vanaf minuut één betrokken bij het proces. Samen met de initiatiefnemers Ricardo Wassenberg, Ron de Vlieger en Erik Niens wijdden we verschillende creatieve sessies aan de positionering en branding van de nieuwe jumping area. Al snel waren we het er over eens dat het unieke karakter van de locatie centraal moest staan in de naamgeving en het design concept. We vonden de connectie met het kerkgebouw in het ‘hemelse’. In het webdesign werd veelvuldig gebruikgemaakt van luchten en wolken en animeerden we elementen zo, dat het net lijkt alsof ze een gat in de lucht springen.

icon

We Create

Een totaalpakket aan communicatiemiddelen voor een sprong naar grote hoogte.

Bij het lanceren van een nieuwe trekpleister komt meer kijken dan je je misschien voorstelt. Naamsbekendheid is in de eerste fase van cruciaal belang. Daar horen verschillende marketingmiddelen bij, waaronder flyers, banners en posters in een passende huisstijl. Ook op Social Media waren we namens XBAZE actief. De stijlelementen van XBAZE zijn overal consequent doorgetrokken, ook in het interieur van de springhal. De trampolineranden, muren, menukaarten en zelfs de jumpsokken ademen dezelfde stijl.

icon

We Build

Een vliegende start voor XBAZE.

In aanloop naar de opening kregen al veel mensen lucht van de wilde plannen rondom XBAZE via de verschillende social media kanalen. Enkele lokale en regionale media besteedden zelfs uitgebreid aandacht aan het unieke idee dat in Reuver naar voren werd gebracht. Bij het livegaan van de website kregen bezoekers ook de mogelijkheid om een bezoek aan de jump area te reserveren. Dat liep als een trein: in de eerste weken gebruikte bijna een derde van alle bezoekers de op maat gemaakte reserveringsmodule om een plekje veilig te stellen. De opening werd een succes. We legden deze stralende dag vast op de gevoelige plaat en gebruikten de mooiste sfeerbeelden om de website nog verder op te fleuren. XABZE is in rap tempo uitgegroeid tot een succesformule en staat te springen op uitbreiding. Onlangs opende de VR Room haar deuren: een nieuwe succesformule als toevoeging aan een hemels concept.

Contact us.

Wat kunnen wij voor jou betekenen? Maak kennis met onze experts. Laat je verrassen en meevoeren in onze wereld.

Neem contact op