Van high tech naar high-touch.

Uit onderzoek is gebleken dat Eindhoven de slimste Europese stad ter wereld is. De knapste koppen van het stel werken op de vierkante kilometer met het hoogste IQ: de High Tech Campus Eindhoven (HTCE). Het is gebouwd rond een ecosysteem van 235 bedrijven die allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben, namelijk om nieuwe technologieën en toepassingen ontwikkelen die oplossingen helpen bieden voor maatschappelijke problemen én deze succesvol introduceren in de markt. De laatste jaren is HTCE ontzettend gegroeid. Hierdoor moest er steeds meer informatie een plek krijgen op de website en dat werd al snel onoverzichtelijk. Appart bouwde een nieuwe website waarop alle informatie snel vindbaar is op een logische plek en waarop ruimte is voor ontwikkelingen in de toekomst.

Client:

Signify

Services:

Designstudios
IT

Website:

https://www.hightechcampus.com/

Meer structuur en overzicht.

Niets is zo vervelend als zoeken naar informatie die je niet kunt vinden. Sorteren, groeperen en structureren had in deze case dan ook onze voornaamste focus. Om het webdesign-traject effectief te laten verlopen, hebben we daarom in eerste instantie een wireframe gemaakt. Dat kun je zien als een functionele, schematische weergave van een website of webpagina. Aan de hand daarvan hebben we het menu opgedeeld in hoofdcategorieën en vanuit daar is alle informatie opgedeeld in een passende categorie. Zo is het hoofdmenu opgedeeld in drie onderdelen: alle pagina's over HTCE zelf, een verzameling van activiteiten uit het ecosysteem en een sectie met praktische info.

Verlangen naar persoonlijkheid.

Er is een groeiende tegenstelling ontstaan tussen dominanter wordende en snel veranderende technologie én de menselijke behoefte aan echt contact. Technologie neigt er al snel naar om abstract te worden en dat straalde de voormalige website ook uit. We hebben persoonlijkheid in de look-and-feel van de website gecreëerd door fotografie een prominentere rol te geven, de kleuren meer in het oog te laten springen en de details speelser te maken door bijvoorbeeld scherpe hoeken af te ronden. Het doel is om een (k)oude high tech website om te buigen naar een warme high-touch website. Een nieuwe stijl met een meer uitgesproken feeling én meer structuur.

Voor nu en ook voor later.

De nieuwe website van HTCE is volledig future-proof. Ongeacht welke ontwikkelingen er de komende tijd op ons pad komen, met relatief simpele aanpassingen kan de website worden uitgebreid. Middels een op maat gemaakt contentmanagementsysteem (CMS) kan HTCE nieuwe informatie makkelijk zelf op de website publiceren terwijl het overzicht bewaard blijft. Het systeem is namelijk modulair opgebouwd, waardoor we makkelijk nieuwe functionaliteiten kunnen toevoegen zonder dat de hele digitale infrastructuur op de schop moet.

Benieuwd geraakt naar het resultaat? Bekijk nu de website van HTCE!

The heroes on the case.

Icoon Marketing

Boy Janissen

UI/UX Controller
Lees hier meer
Boy Janissen
Icoon IT

Bas Hendriks

Full Stack Developer
Lees hier meer
Bas Hendriks
Icoon Designstudios

Imke Nijbelen

Senior Graphic Designer
Lees hier meer
Imke Nijbelen
Icoon Designstudios

Eva Schoren

Graphic Designer
Lees hier meer
Eva Schoren
Icoon Designstudios

Paul Cremers

Creative Director
Lees hier meer
Paul Cremers