HKB komt op stoom met een compleet nieuwe huisstijl en website.

HKB Boiler Solutions uit Venlo is een van Europa’s grootste fabrikanten van ketels en boiler-installaties. Gestart als een (h)echt familiebedrijf, doorgegroeid tot een multinational van formaat. Vanwege een zogenaamde ‘management buy-out’ bij aandeelhouder Viesmann, kwam HKB onlangs terug in handen van de familie Teunissen. Het voelde als een nieuw begin en een logisch moment om het uiterlijk en de communicatiemiddelen van HKB een facelift te geven. Samen doorliepen Appart en HKB een intensief rebrandingtraject met een indrukwekkend resultaat.

Client:

HKB Boiler Solutions

Services:

IT
Strategy
Designstudios
Marketing

Website:

https://hkbboiler.com/

High-tech industrie verdient een modern jasje.

HKB bouwt ‘next generation’ ketels. Als een van de weinigen in Europa voldoet HKB aan de allerhoogste kwaliteitsnormen en daarmee heeft zij een enorme potentie. Om koploper in de markt te worden en te kunnen blijven, is het belangrijk om - zowel online als offline - goed voor de dag te komen met een moderne en professionele uitstraling. In een uitgebreide DNA-sessie gingen we samen met HKB opzoek naar de kern van het bedrijf: Wie zijn we? Waar staan we voor? Wat willen we bereiken? Op basis van deze sessie gaven we advies over de middelen die zouden kunnen ondersteunen bij het verwezenlijken van hun ambitie. HKB was overtuigd en koos voor een complete rebranding.

Een logo met betekenis.

In de designfase legden we HKB een aantal verschillende voorstellen voor. Eén van die ideeën was een remake van het oorspronkelijke logo uit de jaren 90 met een knipoog naar het verleden en naar de recente veranderingen in de bedrijfsstructuur. Uiteindelijk koos HKB echter voor vernieuwing. In al zijn eenvoud staat het nieuwe logo symbool voor de producten die HKB groot heeft gemaakt. Als je langer naar het logo kijkt, zie je de gelijkenissen: de ronde boiler vorm, het stookvlammetje en de grijze kleur van waterdamp. Zo kreeg HKB een betekenisvol en herkenbaar logo dat de basis vormde voor hun communicatiemiddelen.

Een compleet middelenpakket voor een ijzersterk merk.

De nieuwe website vormde het uitgangspunt van de transformatie. Het nieuwe paradepaardje beschikt over een contentmanagementsysteem (CMS), waarmee HKB heel eenvoudig zelf aanpassingen aan de website kan doorvoeren in alle vier de talen. Naast de website verzorgden we ook de overige broodnodige middelen om de markt mee te bestoken. We verzorgden de vormgeving van onder andere de socialmediakanalen, een mailing, het briefpapier, de folders en visitekaartjes. Daarmee kan HKB een vliegende start maken met de nieuwe huisstijl. Na het succesvolle rebrandingtraject bezit HKB een sterk en herkenbaar merk, waar ze de komende jaren zeker de vruchten van zullen plukken.

Klantreview

Appart ondersteunt ons al jaren op het vlak van marketing en communicatie. Tijdens het traject leer je elkaar kennen en weet je wat je van elkaar kunt verwachten. We zijn ontzettend tevreden over deze samenwerking en trots op de manier waarop we ons online kunnen presenteren. De jonge crew en hun inleving en toewijding in het project zorgen voor prachtige eindresultaten. Paul en crew, bedankt! Keep up the good work!

Geert Teunissen jr. Purchaser

The heroes on the case.

Icoon Designstudios

Imke Nijbelen

Senior Graphic Designer
Lees hier meer
Imke Nijbelen
Icoon Designstudios

Paul Cremers

Creative Director
Lees hier meer
Paul Cremers
Icoon Marketing

Boy Janissen

UI/UX Controller
Lees hier meer
Boy Janissen
Icoon IT

Olivia Arents

Frontend Developer
Lees hier meer
Olivia Arents