3895 Leerlingen
885 Bedrijven
25 Ambassadeurs
5 Evenementen
Samen zetten we de regio op de kaart, dat is waar Regio In Je Rugzak voor staat! Projectleider Paul van Lienen van Regio in je Rugzak merkt op: ‘’Afgelopen jaren heb ik vanuit mijn ervaring in het voortgezet onderwijs ingezien wat er ontbrak: leerlingen hebben te weinig raakvlak met de praktijk tijdens hun schoolcarrière.’’ Daarom heeft Paul zich ingezet om het onderwijs en bedrijfsleven met elkaar te verbinden, zodat jongeren een realistischer beeld krijgen van beroepen en bedrijven in hun omgeving leren kennen. Hieruit is Regio In Je Rugzak ontstaan.
Regio In Je Rugzak is een digitale leer-, voorstel- en ontmoetingsplek in combinatie met evenementen en ontmoetingsdagen. Leerlingen worden geholpen met oriënteren op hun toekomstige loopbaan, door ze in te laten zien welke kansen de regio hen biedt om dit te verwezenlijken. De leerlingen gaan in dit nieuwe doorlopende loopbaanoriëntatie- en-begeleidingstraject (LOB-traject) op zoek naar kansen en mogelijkheden door te ontmoeten, ontdekken en onderzoeken.
De oprichtende partijen van Regio In Je Rugzak zijn een samenwerkingsverband tussen Marketing- en communicatiebureau Appart en hét carrièreplatform voor young professionals, studenten en alumni genaamd Meet the Youngsters.
Als sterke regionale speler met superhelden uit de regio en sterke relaties binnen het MKB, benadrukken we het belang van een nauwe samenwerking tussen onderwijs en het bedrijfsleven. Daarnaast begrijpen wij natuurlijk als geen ander hoe cruciaal het is om elk aspect van design, marketing, IT en strategie tot in de kleinste details uit te werken bij de lancering van een nieuw platform.
Daarom aan ons de taak en de vraag om de missie van Regio In Je Rugzak prominent op de kaart te zetten. Hierdoor willen we bedrijven, organisaties en leerlingen bewust maken van de mogelijkheden die Regio In Je Rugzak biedt, zodat leerlingen weloverwogen keuzes kunnen maken voor hun toekomstige loopbaan in de eigen regio.
Regio In Je Rugzak op de kaart zetten
Onze superhelden, ieder specialist op hun eigen gebied, bundelen hun krachten om ervoor te zorgen dat Regio in je Rugzak uitgroeit tot een succesvol initiatief.
Op deze manier streven we gezamenlijk naar een succesvolle samenwerking met Regio In Je Rugzak, waarbij we diverse doordachte marketinginstrumenten hebben ontwikkeld met als doel Regio In Je Rugzak sterk op de kaart te zetten.
Een vernieuwde versie van het platform Regio In Je Rugzak
In nauwe samenwerking met scholen en bedrijven hebben de helden van Design en IT het Regio In Je Rugzak platform ontwikkeld. Ze hebben grondig geïnventariseerd hoe de vernieuwde versie van het platform verder kon worden uitgebreid, met als doel een nog betere aansluiting op de wensen en behoeften van alle betrokken partijen.
Het Regio In Je Rugzak platform verbindt het onderwijs structureel met het regionale bedrijfsleven. Aan de hand van opdrachten stelt een leerling een persoonlijk, digitaal profiel samen. Op basis van verschillende interessegebieden en persoonlijkheidskenmerken, wordt de leerling gematcht met verschillende beroepen, bedrijven, stages en vervolgopleidingen. Zo leren ze bekende bedrijven beter kennen, maar ontdekken ze ook nieuwe vakgebieden en potentiële werkgevers in hun eigen regio. In dit doorlopende LOB-traject gaan leerlingen dus op zoek naar kansen en mogelijkheden door te ontmoeten, ontdekken en onderzoeken.
De regio ontdekken in 6 stappen
Om leerlingen een helder inzicht te verschaffen in de reis van Regio In Je Rugzak, hebben onze designers fasekaarten gecreëerd. Via deze zes stappen wordt de route die de leerlingen binnen het Regio In Je Rugzak traject afleggen duidelijk uiteengezet.
Het logo
Onze superheldin Eva, de creatieve geest achter het logo, deelt enthousiast: ‘’De rugzak in het logo staat symbool voor de spullen die de leerlingen kunnen meenemen tijdens hun reis. Ze slaan hun ervaringen, gesprekken, ontmoetingen en inzichten op en nemen dit mee op de tocht naar hun beroepstoekomst. De rugzak is daarbij natuurlijk onmisbaar!’’ Eva’s ontwerp weerspiegelt de kracht van zelfontplooiing en groei binnen het Regio In Je Rugzak platform.
Van online tot offline: de kracht van consistente branding
Om goed zichtbaar te zijn voor de doelgroepen van Regio In Je Rugzak, hebben we de social media kanalen onder handen genomen en templates ontworpen die consequent worden gebruikt voor alle posts. Daarnaast hebben we de nieuwsbrief gestandaardiseerd in een vast format, waardoor op regelmatige basis relevante informatie kan worden verspreid over interessante ontwikkelingen. Deze visuele stijl hebben we ook doorgetrokken naar de offline marketingmiddelen, zoals brochures, handleidingen, een overzichtelijke roadmap, ansichtkaarten, een folder met insteekvellen, posters en zelfs een échte Rugzak met diverse bijbehorende uitingen die erin zitten. Wederom draagt onze aanpak met een consistente branding bij aan herkenbaarheid en een grote impact op het bewuste en onbewuste brein!
Door het bewustzijn bij alle betrokken partijen te vergroten, zorgen we ervoor dat onderwijs en het bedrijfsleven beter op elkaar aansluiten, worden leerlingen beter begeleid met hun eerste stappen en wordt talent binnen de regio behouden.
Het is belangrijk jezelf als bedrijf zichtbaar te maken in de regio. Tegenwoordig word je als ondernemer namelijk niet meer benaderd door werkzoekenden. Dit zorgt ervoor dat veel jong talent vertrekken naar de grote steden. Dat is zonde en heeft ook een grote economische impact op de Keyport-regio. De verbinding die Regio In Je Rugzak legt tussen de passie van onze nieuwe generatie met potentiële beroepen en bedrijven binnen de regio is zo belangrijk!
Yvonne Paulussen - Director of Change, Vekoma Rides