918K Bereikte personen binnen één jaar

4,6 miljoen Advertentieweergaven in één jaar

8.8 % Groei in volgers op de social media kanalen

Retailpark Roermond als bruisend winkelhart van de regio

Retailpark Roermond is voor veel inwoners uit de regio hét bekendste winkelcentrum. Je vindt er 22 winkels met een uitgebreid en divers assortiment. Ongeacht wat je nodig hebt, met één rondje Retailpark vink je gegarandeerd je boodschappenlijstje af. Maar in een tijd waarin de Retail, en met name de fysieke winkel, het ongekend zwaar heeft, is het niet meer zo vanzelfsprekend dat de klanten van weleer je weten te vinden. Aan Appart de uitdaging om het tij te keren en met resultaat. Binnen één jaar hebben we een bereik van 918.000 personen gegenereerd, meer dan 4,6 miljoen advertentieweergaven gerealiseerd en een indrukwekkende groei van 8,8% in het aantal volgers op sociale media bewerkstelligd. Lees meer over onze aanpak in deze case.


Client:

Retailpark Roermond

Services:

Designstudios
Marketing
IT

Website:

retailparkroermond.com

Offline aanvullen met online

Samen met het Retailpark Roermond hebben we een frisse blik op hun strategie geworpen. Hoe kan online marketing een aanvulling vormen op de bestaande, offline uitingen? Hoe kunnen (ludieke) campagnes de winkelbezoeker weer ervan overtuigen dat winkelen echt geen straf hoeft te zijn en zelf voordelen heeft ten opzichte van online shoppen?

Het vertrouwde logo omlijst door nieuwe stijlelementen

Foto’s, stijlelementen en vormgeving springen vaak het eerst in het oog en bepalen voor een groot deel het imago van een bedrijf of merk. Het is een goed idee om eens in de zoveel tijd stil te staan bij je huisstijl en visuele identiteit, om te checken of deze nog altijd aansluit bij de tijdsgeest en vooral ook je bedrijfs-DNA. Zo ook voor het Retailpark. 

In overleg met het bestuur hebben we daarom de huisstijl een eigentijdse upgrade gegeven. We voegden nieuwe frisse steunkleuren toe aan het kleurenpalet als aanvulling op het vertrouwde logo. Daarnaast is er in de moodboards en het huisstijlhandboek meer ruimte gemaakt voor fotografie, een kenmerk dat goed naar voren komt in de nieuwe website die we voor het Retailpark bouwden.

Eén marketingpartner voor alle winkeliers

Naast de website vormt social media ook een belangrijke pijler binnen online zichtbaarheid. We namen het organische beheer van de Facebook- en Instagrampagina’s van het Retailpark over, om hier meer continuïteit op te waarborgen en de kanalen verder te laten groeien. Winkeliers die een vestiging op het Retailpark uitbaten, hebben de gelegenheid hun eigen acties, aanbiedingen, vacatures of berichtgevingen door te zetten, waarna dit door Appart wordt gecontroleerd en online wordt geplaatst. Vooral tijdens de coronacrisis, toen openingstijden bijna wekelijks leken te veranderen, bleven we in nauw contact met de winkeliers om snel de meest actuele informatie op website en social media te plaatsen.


Zo is er één centraal aanspreekpunt waarmee winkeliers kunnen schakelen als het gaat om de online marketing van het Retailpark. Ook als de winkeliers even geen nieuws te melden hebben, dan vullen we de tijdlijn van het Retailpark aan met berichten die passen bij het jaargetijde of bij de actualiteit.

Omni-channel campagnevoeren

Alle elementen uit onze samenwerking komen samen bij het uitwerken van een campagne. Een krachtige, creatieve boodschap verpakt in een mooi jasje, verspreid over alle online en offline kanalen van het Retailpark, dat is de kern. Met de leus ‘Rondje Retailpark’ wordt de nadruk gelegd op het veelzijdige karakter van het winkelgebied. Door deze uitspraak te combineren met vormgeving die zich toespitst op de tijd van het jaar (e.g. Back2School, Black Friday of feestmaand December), is Retailpark Roermond het hele jaar door vertegenwoordigd op alle belangrijke promotiekanalen met een relevante boodschap.

The heroes on the case.

Icoon Designstudios

Paul Cremers

Creative Director
Lees hier meer
Paul Cremers
Icoon Designstudios

Eva Schoren

Art Director
Lees hier meer
Eva Schoren
Icoon IT

Olivia Arents

Statamic Developer
Lees hier meer
Olivia Arents
Icoon Back-office

Carmen Klein

Projectmanager
Lees hier meer
Carmen Klein