4 miljoen Advertentie vertoningen

+ 41.354 Meer winkelbezoekers

30.959 Klikken naar de website

Meetbare groei dankzij gestructureerde Google campagnes voor Retailpark Roermond!

Al ruim 15 jaar lang is het Retailpark Roermond één van de bekendste winkelcentra in de regio. Met 22 winkels en een uitgebreid en divers assortiment vink je met één rondje Retailpark gegarandeerd je boodschappenlijstje af. 

Bekend in de regio zijn is één ding. Top-of-mind blijven bij je doelgroep is iets anders. Met de uitgebreide targeting opties van Google Ads en een doordachte omnichannel strategie, zorgen we ervoor dat Retailpark Roermond haar doelgroep kan bereiken op het juiste moment met het gewenste resultaat! Dankzij de gestructureerde aanpak realiseerden we in een periode van een jaar maar liefst 41.354 meetbare winkelbezoekers voor Retailpark Roermond.  

Benieuwd hoe? Lees dan vooral verder. 

Client:

Retailpark Roermond

Services:

Designstudios
Marketing
Strategy

Website:

Bekijk de website

Een goede voorbereiding is het halve werk

Een goede basis in je marketing is essentieel om je doelgroep te bereiken. Zichtbaarheid kun je namelijk altijd creëren, maar het beste resultaat wordt behaald wanneer je offline en online marketing goed op elkaar zijn afgestemd. Vanaf 2021 werkt Appart al aan het versterken van de online en offline zichtbaarheid van Retailpark Roermond. De huisstijl werd opgefrist, de website werd vernieuwd en op de social media kanalen, zoals Facebook en Instagram, werd regelmatig en op een uniforme manier gecommuniceerd. 

Daarop volgde een aantal succesvolle campagnes op zowel Facebook als Google, met als insteek bezoekers te overtuigen om een “Rondje Retailpark” te doen.

Meetbare resultaten

Deze combinatie van uitingen zorgde online alleen al voor bijna 1 miljoen bereikte personen en 4,6 miljoen advertentieweergaven in de afgelopen 12 maanden. Daarbij zagen we een significante groei van 8,8% van volgers op de social media kanalen. Lees er alles over in onze vorige case die inspeelt op het effect van een goed doordachte omnichannel strategie

Wat is een omnichannel strategie? 

Omnichannel houdt in dat diverse marketingkanalen, zoals bijvoorbeeld fysieke folders, reclameborden, social media berichten en Google advertenties, op elkaar zijn afgestemd. Want of je het Retailpark nu voorbij ziet komen op de website, langs de weg of via een e-mail: de boodschap is hetzelfde. 

Op deze manier zorgen we ervoor dat Retailpark Roermond onder de aandacht blijft bij bestaande klanten, maar ook zichtbaar wordt bij potentiële klanten die zich nog aan het oriënteren zijn. Een belangrijk aspect van onze strategie is het inzetten van Google Ads.

De Google smaakjes

Door de dominante positie die Google inneemt met haar zoekmachine en daaraan voortvloeiende data, is hun advertentiemodel het effectiefst om de gewenste boodschap bij de juiste mensen zichtbaar te krijgen. Op de achtergrond bieden ze hiervoor diverse diensten aan. Om de doelgroep op de juiste manier te benaderen bestaat de strategie uit een marketingmix van Google Display, Google Performance Max, Google Demand Generation en Zoekwoordcampagnes. Alle vormen van adverteren zijn specifiek afgestemd op de diverse klantsegmenten en geografische gebieden en ze vullen elkaar aan om de juiste klanten te bereiken.

Display Campagnes 

Deze campagnes richten zich op zichtbaarheid en merkbeleving binnen het verzorgingsgebied, dus met name de klanten bij Retailpark Roermond om de hoek. Ze waren thematisch opgezet rond seizoensgebonden evenementen zoals "Vrolijke Lente" en "Back to School". Hierdoor bleef Retailpark Roermond continu in beeld bij potentiële klanten, waardoor de aantrekkelijkheid van Retailpark Roermond werd benadrukt.

Zoekwoordcampagnes

Naast de campagnes die zich richten op de directe omgeving hebben we ook campagnes ontwikkeld die gericht zijn op brede zoekwoorden gerelateerd aan winkelcentra en specifieke winkeltypen binnen het Retailpark. Deze campagnes hadden een andere benadering dan de Display Campagnes, omdat de primaire focus in het nieuwe marktgebied uiteraard ligt op het creëren van naamsbekendheid. Door middel van het zoekwoordenonderzoek is de nadruk op zoektermen gaan liggen zoals "Wat te doen in Roermond" en "Meubelwinkels Roermond", in combinatie met campagnes op Facebook en Instagram voor maximale synergie.

Google Performance Max en Demand Generation

Google Performance Max zorgt weer voor geautomatiseerde advertenties op alle beschikbare Google Ads-kanalen waarbij een video-element wordt toegevoegd. Google Demand Generation zorgt voor nog meer relevante doelgroepen zonder een directe zoekintentie. Deze laatste campagne is dan weer zichtbaar op andere plekken binnen het uitgebreide Google netwerk en maakt gebruik, in tegenstelling tot Performance Max, van statische afbeeldingen.

Een blik over de grens

De gunstige ligging van het Retailpark Roermond en de aantrekkingskracht van de stad Roermond zorgen ervoor dat er veel potentiële bezoekers zijn uit zowel Duitsland als België. In een straal van 50 kilometer zijn er al meer dan drie miljoen Duitse en meer dan een miljoen Belgische mogelijke bezoekers aan het Retailpark. 

Om bij hen op de radar te komen als ze een dagje Roermond plannen hebben we aparte campagnes ingericht waarbij de nadruk op het assortiment en de goede bereikbaarheid worden gelegd. Deze zoekwoordcampagnes zijn natuurlijk zowel taaltechnisch als geografisch specifiek op de juiste doelgroep gericht. 

Voor Duitse en Belgische klanten werden aparte zoekwoordcampagnes opgezet, gericht op het grensgebied en op zowel toeristische als winkelgerichte zoekopdrachten. Deze recente campagnes laten al zeer veelbelovende resultaten zien.

Resultaatgerichte marketingstrategie

Vanuit een lange termijn strategie hebben de superhelden van Appart ervoor gezorgd dat er vanuit een gezonde basis diverse marketingcampagnes zijn opgezet. Deze mix van uitingen op diverse kanalen zorgt er continu voor dat bestaande en nieuwe klanten hun weg (terug) blijven vinden naar het brede assortiment van de 22 winkels die het Retailpark rijk is. Van een snelle boodschap tot een nieuwe inrichting en van een cadeau voor een geliefde tot een smakelijke hap blijft een “Rondje Retailpark” een begrip in Roermond en ver, ver daarbuiten.

Benieuwd naar de marketingstrategie die het beste bij uw bedrijf past? Neem contact met ons op!

The heroes on the case.

Icoon Designstudios

Eva Schoren

Art Director
Lees hier meer
Eva Schoren
Icoon Marketing

Boy Janissen

Strategisch Marketeer
Lees hier meer
Boy Janissen
Icoon Marketing

Fabiënne Zelihsen

Content Marketeer
Lees hier meer
Fabiënne Zelihsen
Icoon Marketing

Eva Huirne

Online Marketeer
Lees hier meer
Eva Huirne
Icoon Designstudios

Chayenne Noben

Graphic Designer
Lees hier meer
Chayenne Noben