6 duidelijke producten

90 jaar ervaring

3 succesvolle business cases

De USP’s van high-tech machines in een beter daglicht

In 1932 ziet IDEAAL Machinebouw en Constructie het levenslicht. In de loop der jaren ontwikkelden zij zich tot een volwaardig machinebouw- en constructiebedrijf in de land- en tuinbouwsector. Ze zijn actief bezig met nieuwe technologieën, duurzame materialen en effectieve oplossingen. Met die kennis ontwikkelen ze machines die het werk makkelijker en efficiënter maken en zo de arbeidsintensiviteit verlagen.
Na een overname is er intern hard gewerkt om het bedrijf klaar te stomen voor de toekomst, maar daarin bleef de communicatie een beetje achter. Gewapend met een gedegen strategie en creatieve bovenkamers trok Appart ten strijde om de (online) communicatie uit naam van IDEAAL naar een hoger niveau te tillen.

Client:

IDEAAL Machinebouw

Services:

Designstudios
Marketing
Strategy

Website:

Ideaal.eu

High-tech uitstraling voor high-tech producten

Technologie wordt steeds belangrijker in ons dagelijks leven en de land- en tuinbouw blijft niet achter. Automatisering en optimalisatie van groeiprocessen zijn belangrijker dan ooit om een optimale kweek te krijgen. Ook kostenbesparing is een belangrijke factor voor kwekers, omdat het personeelstekort nijpend is. Daarom is dit een uitgelezen moment voor IDEAAL om zichzelf stevig te profileren. Dit proces begon met een business scan: daarbij kijken we naar de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen van een bedrijf. Aan de hand van die informatie bieden wij nieuwe inzichten die we omzetten in concrete aanbevelingen. De informatie die uit de business scan naar voren komt, is dan vervolgens weer vruchtbare grond voor onze designers en marketeers.

De kwekerijen zijn gewend om met high-tech producten om te gaan, wat het belangrijk maakt voor IDEAAL om zich ook als een high-tech kennispartner te profileren. En dat begint bij een passende huisstijl. Daarom ontwikkelden onze designers eerst een moodboard: een handig hulpmiddel bij het bepalen van de gewenste sfeer en uitstraling. Hierna ontfermden ze zich over het logo, de pay-off en een gloednieuw webdesign. Dit webdesign is vervolgens door onze IT’ers gebouwd.

Weten wat je koopt

Ook de webteksten werden aangepakt en compleet vernieuwd. Op de oude website waren de teksten erg summier en kon je als potentiële klant weinig achtergrondinformatie vinden over de producten van IDEAAL. Aangezien het besluit om zo’n grote aankoop te doen voor een groot deel gebaseerd is op informatie uit tekstuele inhoud, legden we meer nadruk op de belangrijkste USP’s van IDEAAL. Aan de hand van een interview met de klant brachten we duidelijke categorieën aan die overzicht creëren en voegden we cruciale, aanvullende informatie toe aan de productbeschrijvingen. Zo beginnen klanten beter geïnformeerd aan het oriëntatie- en koopproces en raken ze eerder overtuigd van de kwaliteit van de machines.
De nieuwe, tekstuele en visuele stijl van IDEAAL vormt een sterke fundering. Het is een goede basis voor andere uitingen op bijvoorbeeld social media. Zonder een degelijke basis kan het immers lastig zijn om je zakelijke doelen te behalen!

The heroes on the case.

Icoon Designstudios

Paul Cremers

Creative Director
Lees hier meer
Paul Cremers
Icoon Marketing

Boy Janissen

UI/UX Controller
Lees hier meer
Boy Janissen
Icoon Designstudios

Imke Nijbelen

Senior Graphic Designer
Lees hier meer
Imke Nijbelen
Icoon IT

Olivia Arents

Frontend Developer
Lees hier meer
Olivia Arents