3 (winkel)formules

1 uniforme merkidentiteit

5+ uitgewerkte middelen

Het bouwen van een onderscheidende identiteit voor Poels Retail Groep

Poels Retail Groep begon als zelfstandige meubelfabriek genaamd Poels Wonen & Slapen in Horst. Ruim 50 jaar later is het bedrijf uitgegroeid tot een moderne en daadkrachtige retailorganisatie met meer dan honderd medewerkers en drie winkelformules genaamd: Poels Wonen & Slapen, Het Atelier van Poels en Budget Home Store XXL. Samen met verschillende ondersteunende afdelingen opereert het onder de overkoepelende naam: Poels Retail Groep.

Client:

Poels Retail Groep

Services:

Designstudios
Marketing
Strategy

Website:

poelsretailgroep.nl

Waar de focus bij de drie formules ligt op de B2C-markt, richt Poels Retail Groep zich vooral op de B2B-markt. Aan ons de taak om de overkoepelende naam van alle formules als losstaande identiteit te promoten met als doel een goede basis neer te zetten en ervoor te zorgen dat er meer potentiële zakelijke klanten aan tafel komen, waarbij er een betere indruk wordt achtergelaten. Daar bouwen wij als Appart natuurlijk graag aan mee!

Een nieuw fris logo

Onze superheldin Imke van Designstudios stond te popelen om de overkoepelende entiteit van Poels Retail Groep te omvatten in een nieuw logo, dat de strekking en geest van de drie merken omvat. Hiervoor zijn de kleuren en lettertypen van de logo’s van de drie merken teruggebracht in het overkoepelende logo. Het werkgeluk en open communicatie staat bij Poels Retail Groep hoog in het vaandel. Daarom heeft Imke voor open kaders gekozen om de dynamiek binnen Poels Retail Groep te vangen: open communicatie, werkgeluk en transparantie.

Tijd voor een gloednieuwe landingspage

Om van Poels Retail Groep een losstaande identiteit te maken, was het belangrijk om online goed vindbaar te zijn waardoor er een digitaal visitekaartje wordt gecreëerd. Daarom zijn onze superhelden Olivia en Rik van IT en Imke van Designstudios aan de slag gegaan met het bouwen van een gloednieuwe landingspagina met een contentmanagementsysteem (CMS). Zo kan Poels Retail Groep zelf digitale content beheren, bewerken en publiceren. 

Samen woondromen waarmaken. Dat is wat Poels Retail Groep doet. Om dit goed over te brengen naar de doelgroep is op de landingspagina eerst een stukje basisinformatie te zien over Poels Retail Groep, waarbij alle formules op een rijtje staan. Onder deze drie winkelformules vallen momenteel vijf vestigingen in Limburg en Gelderland die overzichtelijk zijn weergegeven op een kaart. Hierdoor wordt het op een visuele manier duidelijk dat Poels Retail Groep de volledige markt kan bedienen, voor zowel de B2C- als de B2B-markt. 

Groeien op de lange termijn

Natuurlijk wil Poels Retail Groep op de lange termijn groeien. Om solliciteren eenvoudiger te maken, hebben wij een ‘Werken bij’ kopje toegevoegd aan de landingspagina. Hier staan alle openstaande vacatures waar direct op kan worden gesolliciteerd. 

Om ook tijdens potentiële salesgesprekken duidelijk te laten zien waar de kracht van Poels Retail Groep zit, hebben we business cases uitgewerkt. Hierdoor kan een potentiële B2B-klant onder het kopje  ‘Onze Projecten’ een voorproefje bekijken van eerder opgeleverde projecten. De cases hebben wij uiteindelijk vormgegeven op basis van een aantal interviews die wij hebben afgenomen binnen Poels Retail Groep. Om potentiële zakelijke klanten een goed beeld van de projecten te geven, is de inhoudelijke tekst aangevuld met een link naar een mooie casevideo. Deze video’s maken er, buiten de cases om, een nog completer verhaal van! 

Een goede eerste indruk achterlaten

Poels Retail Groep wil natuurlijk in zakelijke salesgesprekken een goede eerste indruk achter laten. Daarom heeft Poels Retail Groep bij ons de concrete vraag neergelegd om de business cases beter te etaleren in een potentieel salesgesprek. Hiervoor hebben wij de cases vormgegeven op A4 casevellen en in een door ons vormgegeven omslagmap geplaatst. Hierdoor kan Poels Retail Groep na afloop van het salesgesprek, de mappen als give-away achterlaten. De templates hiervoor zijn samen in overleg met Poels Retail Groep gemaakt. Op basis hiervan kunnen zij verder werken en hebben zij zelf de vrijheid om nieuwe materialen te ontwikkelen!

En nu verder met de reis…
We hebben voor Poels Retail Groep een goede basis neergezet met een nieuwe lading gelikte huismiddelen. Zij kunnen nu zelf aan de slag met het uitbouwen van hun merk, dankzij het toegankelijke contentmanagementsysteem (CMS), de templates waarmee ze zelf nieuwe cases kunnen uitwerken en de gedrukte middelen waardoor ze een goede indruk kunnen achterlaten bij (potentiële) B2B-klanten. Daarmee kan Poels Retail Groep verder bouwen aan hun bekendheid en hun portfolio in de B2B-markt.

{% if video %}
{% else %}
{% if turn_off_height %} {% assets:afbeelding %} {% /assets:afbeelding %} {% else %}
{% endif %}
{% endif %}

The heroes on the case.

Icoon Designstudios

Paul Cremers

Creative Director
Lees hier meer
Paul Cremers
Icoon Marketing

Boy Janissen

UI/UX Controller
Lees hier meer
Boy Janissen
Icoon Designstudios

Imke Nijbelen

Senior Graphic Designer
Lees hier meer
Imke Nijbelen
Icoon IT

Olivia Arents

Frontend Developer
Lees hier meer
Olivia Arents