Een betoverend geurtje vraagt om smakelijke visuals.

Poppy Grace Mate is van oorsprong een Japans product dat met liefde en zorg is samengesteld. Van zomer zoet tot winters warm, de elf verschillende geuren betoveren je reukzintuigen en nemen je mee op reis door verschillende werelden. Poppy Grace Mate is een razend populair product onder truckers, maar is nog niet bekend bij de doorsnee consument. Aan Appart dan ook de taak om in samenwerking met Poppy Shop, de Europese distributeur van het product, de campagnemiddelen en merkbeleving van Poppy naar een hoger niveau te tillen en zo een bredere doelgroep aan te spreken.

icon

We Think

Een nieuwe start voor Poppy Grace Mate.

Sinds de introductie van het product in de jaren 80, is er aan de verpakking en huisstijl van het product nauwelijks iets veranderd. Hoewel het flesje zelf een zeer herkenbare en komische vorm heeft, is het zonder eigentijdse en aantrekkelijke reclamebeelden vrijwel onmogelijk om de strijd aan te gaan met gevestigde merken als Glade, Ambipur of Airwick. Tijdens een inspiratiesessie hebben we samen met Poppy Shop een stijlrichting bepaald, aan de hand van verschillende moodboards en voorbeelden. Deze stijlrichting dient als basis voor de uitwerking van de campagne-visuals, maar is ook de inspiratiebron voor de B2C- en Dealer-websites

icon

We Create

Zintuigen aan elkaar verbinden.

Een afbeelding heeft natuurlijk geen geur, maar moet in dit geval toch de indruk wekken dat Poppy Grace Mate fantastisch ruikt. Dat is een hele opgave op zich. Bij het opbouwen van de visuals hebben we daarom gewerkt met verschillende lagen. Het begint bij het toepassen van vrolijke, opvallende kleuren, maar ook het gebruik van bloemen of vruchten spreekt tot de verbeelding. Daarnaast wekken de wolken en dampen het gevoel op dat je de geur al bijna ruikt. Voor elke Poppy-variant hebben we zo een eigen look samengesteld, waarbij de geur van het scherm spat.

icon

We Build

Een breed pakket aan marketingmiddelen dat ruikt naar succes.

De nieuwe visuals stralen de gewenste professionaliteit uit, waardoor het mes voor Poppy aan twee kanten snijdt. Enerzijds is de modernere vormgeving aantrekkelijker voor klanten. Door middel van een Social Media Campagne hebben we meer dan 250.000 consumenten bereikt en tientallen luchtverfrissers verkocht. Daarbij hebben we ook regelmatig de prestaties geanalyseerd en de campagne tussentijds bijgestuurd om het optimale resultaat te behalen. Anderzijds straalt het merk nu meer autoriteit uit, waardoor het ook afstand neemt van de vele imitatieproducten die in omloop zijn en meer vertrouwen wekt bij dealers en resellers. Dit komt ook nadrukkelijk terug in B2B-website die we voor Poppy Shop hebben ontwikkeld.


Benieuwd naar het eindresultaat? Bekijk dan nu: poppygracemate.nl (B2C) of poppygracemate.com (B2B).

Contact us.

Wat kunnen wij voor jou betekenen? Maak kennis met onze experts. Laat je verrassen en meevoeren in onze wereld.

Neem contact op